Annonsering handler til syvende og sist om økt salg. En av fordelene ved digital markedsføring er at dette er enkelt å måle, slik at både byrå og annonsør har felles forståelse av ROI.
En konvertering defineres til en ønsket handling. Altså en handling som er verdifull for bedriften din. Det kan settes opp mange forskjellige konverteringsmål og delmål, men noen av de vanligste konverteringene er definert som:
- Salg i nettbutikk
- Henvendelse i kontaktskjema
- Nedlasting av brosyre/pdf/whitepaper etc
- Påmelding i nyhetsbrev
Ved å stadig ha fokus på kvaliteten på trafikken man genererer til nettstedet sitt kan man optimalisere for økt konvertering. Man bør blant annet se på søketermer og samsvar, A-B teste annonsetekster så vel som data om brukerne. Hvilken enhet konverterer best, når på døgnet, hvilken aldersgruppe, er det et spesielt geografisk område som presterer bedre enn andre? Dette og mer til er gull verdt for annonsører som ønsker å få flere konverteringer fra digital annonsering.
Vi jobber med mange kunder i forskjellige bransjer og har konverteringsfokus i våre kampanjer. De siste 30 dagene har vi generert 33,5 millioner annonsevisninger via Google Ads, 785.000 klikk til våre kunders nettsider, og viktigst av alt; 44.000 konverteringer. Dette gir en konverteringsfrekvens på meget respektable 5,60%.
Kontakt oss hvis du lurer på om din digitale tilstedeværelse har større konverteringspotensial!