fbpx

44.000 konverteringer fra Google Ads på 30 dager

Annonsering handler til syvende og sist om økt salg. En av fordelene ved digital markedsføring er at dette er enkelt å måle, slik at både byrå og annonsør har felles forståelse av ROI.
44.000 konverteringer fra Google Ads på 30 dager

Annonsering handler til syvende og sist om økt salg. En av fordelene ved digital markedsføring er at dette er enkelt å måle, slik at både byrå og annonsør har felles forståelse av ROI.

En konvertering defineres til en ønsket handling. Altså en handling som er verdifull for bedriften din. Det kan settes opp mange forskjellige konverteringsmål og delmål, men noen av de vanligste konverteringene er definert som:

  • Salg i nettbutikk
  • Henvendelse i kontaktskjema
  • Nedlasting av brosyre/pdf/whitepaper etc
  • Påmelding i nyhetsbrev

Ved å stadig ha fokus på kvaliteten på trafikken man genererer til nettstedet sitt kan man optimalisere for økt konvertering. Man bør blant annet se på søketermer og samsvar, A-B teste annonsetekster så vel som data om brukerne. Hvilken enhet konverterer best, når på døgnet, hvilken aldersgruppe, er det et spesielt geografisk område som presterer bedre enn andre? Dette og mer til er gull verdt for annonsører som ønsker å få flere konverteringer fra digital annonsering.

Vi jobber med mange kunder i forskjellige bransjer og har konverteringsfokus i våre kampanjer. De siste 30 dagene har vi generert 33,5 millioner annonsevisninger via Google Ads, 785.000 klikk til våre kunders nettsider, og viktigst av alt; 44.000 konverteringer. Dette gir en konverteringsfrekvens på meget respektable 5,60%.

Kontakt oss hvis du lurer på om din digitale tilstedeværelse har større konverteringspotensial!

Om forfatteren:

Se mer:

Snart kan du vise produktene dine på Google Shopping – helt gratis!

Snart kan du vise produktene dine på Google Shopping – helt gratis!

I april annonserte nemlig Google at de skal gjøre det gratis for bedrifter å selge produktene sine via Google Shopping. Det gir deg som driver en nettbutikk en gylden mulighet til å markedsføre produktene dine for tusenvis av mennesker som kommer til Google, uavhengig om du annonserer på Google fra før av.

Google Ads + TV = sant

Google har nå åpnet for muligheten til å annonsere på TV-skjerm via Googles displaynettverk. Vi har tidligere skrevet om fordelene ved å bruke Social Video

Ellevill vekst for Google og Facebook

Ellevill vekst for Google og Facebook

I følge en ny studie publisert i kampanje vokser stadig markedet for digital annonsering i Google og Facebook.

De tre kjempene Google, Facebook og Snapchat omsetter i år for ca. 5,9 milliarder kroner i Norge. Dette er ca 1 milliard mer, eller en økning på rundt 23% ift. 2017.

Social Video

Film er et av markedsførerens beste verktøy. Det er en kjent sak at video, reklamefilmer, snutter etc. har fenget mange i årenes løp. Folkefavoritter som

NYHETSBREV