fbpx

Ellevill vekst for Google og Facebook

I følge en ny studie publisert i kampanje vokser stadig markedet for digital annonsering i Google og Facebook. De tre kjempene Google, Facebook og Snapchat omsetter i år for ca. 5,9 milliarder kroner i Norge. Dette er ca 1 milliard mer, eller en økning på rundt 23% ift. 2017.
Ellevill vekst for Google og Facebook

I følge en ny studie publisert i kampanje vokser stadig markedet for digital annonsering i Google og Facebook.

De tre kjempene Google, Facebook og Snapchat omsetter i år for ca. 5,9 milliarder kroner i Norge. Dette er ca 1 milliard mer, eller en økning på rundt 23% ift. 2017.

Beløpet norske bedrifter bruker på annonsering har holdt seg ganske stabilt i en lenger periode, og det er en allokering av disse annonsepengene man nå ser. Dette betyr at budsjettene til andre kanaler reduseres tilsvarende, og det tyder på et klart skifte i en markedførers verden, hvor digital tilstedeværelse blir stadig viktigere.

Trenden er også ventet og fortsette videre.

Hvis din bedrift er usikker på hvordan annonsebudsjettet best kan allokeres for å maksimere ROI hjelper vi deg gjerne. Ta kontakt for en uforpliktende prat!

Om forfatteren:

Se mer:

Snart kan du vise produktene dine på Google Shopping – helt gratis!

Snart kan du vise produktene dine på Google Shopping – helt gratis!

I april annonserte nemlig Google at de skal gjøre det gratis for bedrifter å selge produktene sine via Google Shopping. Det gir deg som driver en nettbutikk en gylden mulighet til å markedsføre produktene dine for tusenvis av mennesker som kommer til Google, uavhengig om du annonserer på Google fra før av.

Google Ads + TV = sant

Google har nå åpnet for muligheten til å annonsere på TV-skjerm via Googles displaynettverk. Vi har tidligere skrevet om fordelene ved å bruke Social Video

Social Video

Film er et av markedsførerens beste verktøy. Det er en kjent sak at video, reklamefilmer, snutter etc. har fenget mange i årenes løp. Folkefavoritter som

NYHETSBREV