Så langt har 2018 vært et utfordrende år for Facebook, og Mark Zuckerberg har virkelig fått høre det.

Nå ser det imidlertid ut som stormen har lagt seg, og plattformen har klart å tilpasse seg godt til de

nye retningslinjene.

 

Det er i disse dager store endringer som implementeres i kanalen. Både designmessig, samt det

tekniske aspektet rundt annonsering. Det kan være en utfordring i seg selv å holde seg 100%

oppdatert, da det er tilnærmet daglige endringer.

 

For norske bedrifter er det likevel viktig å ha i minne at ca 3.5 millioner nordmenn over 13 år er på

Facebook, inkludert dine potensielle kunder.

 

Tidligere i år annonserte Zuckerberg at Facebook sin nyhetsfeed vil gjennomgå store endringer.

I svært korte trekk vil dette si at kvaliteten på innholdet som Ola Nordmann konsumerer på

Facebook, skal forbedres. Dette vil, ifølge Facebook, også føre til mindre tidsbruk på plattformen.

Frem til nå har irrelevant innhold og annet «støy» tatt mer og mer overhånd. Fokuset vil igjen bli på

samhandling mellom mennesker og bedrifter som faktisk betyr noe for deg, og ikke det evige maset

fra annonsører som ikke er relevante.

 

Planen er dermed at dette skal komme både privatpersoner og dyktige annonsører til gode.

Vi i Media Access AS sørger for å holde oss oppdaterte på det nyeste innen annonsering på Facebook,

slik at du som kunde av oss kommer i forkjøpet. Målet vårt er å finne målgruppen din, nærmere

bestemt de som setter pris på å få opp ditt innhold i nyhetsfeeden sin.

 

Ønsker du å vite mer om endringene eller mulighetene ved å annonsere på Facebook, kontakt oss her!