fbpx

Google Ads + TV = sant

Google har nå åpnet for muligheten til å annonsere på TV-skjerm via Googles displaynettverk.

Vi har tidligere skrevet om fordelene ved å bruke Social Video i markedsføringen sin og at dette konseptet opplever voldsom vekst. Kanalene som viser film blir også stadig større av de samme grunnene.

Nordmenn ser fortsatt på TV selv om brukervanene er i endring. De fleste TV’er som selges i dag er smarte, hvilket betyr at man er koblet til internett direkte via TVskjermen sin. Google Ads har nå åpnet for å målrette mot TVskjerm via Google Display nettverket, noe som gjør det mulig å annonsere på youtube med annonser tilpasset et langt større format enn tidligere.

I snitt sees det 180 millioner timer med film og klipp på youtube via TVskjerm daglig, så det er ingen tvil om at youtube benyttes i stor skala via TV.

Ipsos Lab Experiments viser også til at det er en markant økning i reklameoppmerksomhet og kjøpsintensjon på henholdvis 47% og 35% for annonser på youtube som ble vist på TV noe som betyr at dette absolutt bør vurderes av annonsører.

Ønsker du å vite hva dette kan bety for din bedrift? Kontakt oss for en uforpliktende prat!

Om forfatteren:

Se mer:

Snart kan du vise produktene dine på Google Shopping – helt gratis!

Snart kan du vise produktene dine på Google Shopping – helt gratis!

I april annonserte nemlig Google at de skal gjøre det gratis for bedrifter å selge produktene sine via Google Shopping. Det gir deg som driver en nettbutikk en gylden mulighet til å markedsføre produktene dine for tusenvis av mennesker som kommer til Google, uavhengig om du annonserer på Google fra før av.

Ellevill vekst for Google og Facebook

Ellevill vekst for Google og Facebook

I følge en ny studie publisert i kampanje vokser stadig markedet for digital annonsering i Google og Facebook.

De tre kjempene Google, Facebook og Snapchat omsetter i år for ca. 5,9 milliarder kroner i Norge. Dette er ca 1 milliard mer, eller en økning på rundt 23% ift. 2017.

Social Video

Film er et av markedsførerens beste verktøy. Det er en kjent sak at video, reklamefilmer, snutter etc. har fenget mange i årenes løp. Folkefavoritter som

NYHETSBREV