Google har nå åpnet for muligheten til å annonsere på TV-skjerm via Googles displaynettverk.

Vi har tidligere skrevet om fordelene ved å bruke Social Video i markedsføringen sin og at dette konseptet opplever voldsom vekst. Kanalene som viser film blir også stadig større av de samme grunnene.

Nordmenn ser fortsatt på TV selv om brukervanene er i endring. De fleste TV’er som selges i dag er smarte, hvilket betyr at man er koblet til internett direkte via TVskjermen sin. Google Ads har nå åpnet for å målrette mot TVskjerm via Google Display nettverket, noe som gjør det mulig å annonsere på youtube med annonser tilpasset et langt større format enn tidligere.

I snitt sees det 180 millioner timer med film og klipp på youtube via TVskjerm daglig, så det er ingen tvil om at youtube benyttes i stor skala via TV.

Ipsos Lab Experiments viser også til at det er en markant økning i reklameoppmerksomhet og kjøpsintensjon på henholdvis 47% og 35% for annonser på youtube som ble vist på TV noe som betyr at dette absolutt bør vurderes av annonsører.

Ønsker du å vite hva dette kan bety for din bedrift? Kontakt oss for en uforpliktende prat!