fbpx

Snart kan du vise produktene dine på Google Shopping – helt gratis!

I april annonserte nemlig Google at de skal gjøre det gratis for bedrifter å selge produktene sine via Google Shopping. Det gir deg som driver en nettbutikk en gylden mulighet til å markedsføre produktene dine for tusenvis av mennesker som kommer til Google, uavhengig om du annonserer på Google fra før av.
Snart kan du vise produktene dine på Google Shopping – helt gratis!

Er du eier av en nettbutikk? Da har vi gode nyheter!

I april annonserte nemlig Google at de skal gjøre det gratis for bedrifter å selge produktene sine via Google Shopping. Det gir deg som driver en nettbutikk en gylden mulighet til å markedsføre produktene dine for tusenvis av mennesker som kommer til Google, uavhengig om du annonserer på Google fra før av. Denne gratis produktoppføringen er allerede lansert i USA, og planlegges globalt innen slutten av 2020.

Som et resultat av koronakrisen har aktiviteten på internett og netthandel økt betraktelig. Antall produktrelaterte Google-søk har hatt en stor økning på grunn av den globale nedstengningen. Det er en betydelig økning i søk etter både essensielle varer, men også etter leker, friluft, mote og ting relatert til oppussing og DIY prosjekter.

Hva betyr dette for deg som bedrift?

For forbrukere betyr dette at de vil få tilgang til et større utvalg av produkter fra flere butikker. Mens for deg som forhandler vil denne endringen gi muligheten til å få bedre kontakt med forbrukerne. Ved hjelp av Google Shopping kan man nå ut til nye kunder som ikke nødvendigvis har hørt om deg, men som er på jakt etter nøyaktig det produktet du tilbyr!

Hvordan optimalisere din nettbutikk?

I mellomtiden kan du som eier av en nettbutikk sørge for at du har en fungerende nettbutikk som er integrert med Google Merchant Center.

Her er også fem tips for hva du kan gjøre for å optimalisere produktinformasjonen din:

  • Kontroller at produkt- og butikkinformasjonen din er beskrivende og oppdatert
  • Legg til bilder av høy kvalitet til produktene dine
  • Optimaliser produkttitlene og beskrivelsene dine ved å inkludere nøkkelord som kundene bruker i søk.
  • Legg til relevant produktdata, som størrelse og kjønn, for å øke sjansen for at potensielle kunder kan finne produktene dine.
  • Legg til en produkttype til produktene dine opp til minst 3 nivåer. Lær mer om produkttype fra Google Merchant Center hjelp.

Ta kontakt med oss for å lære mer om de beste fremgangsmåtene for å vise produktene dine på Google sine ulike plattformer.

Om forfatteren:

Se mer:

Google Ads + TV = sant

Google har nå åpnet for muligheten til å annonsere på TV-skjerm via Googles displaynettverk. Vi har tidligere skrevet om fordelene ved å bruke Social Video

Ellevill vekst for Google og Facebook

Ellevill vekst for Google og Facebook

I følge en ny studie publisert i kampanje vokser stadig markedet for digital annonsering i Google og Facebook.

De tre kjempene Google, Facebook og Snapchat omsetter i år for ca. 5,9 milliarder kroner i Norge. Dette er ca 1 milliard mer, eller en økning på rundt 23% ift. 2017.

Social Video

Film er et av markedsførerens beste verktøy. Det er en kjent sak at video, reklamefilmer, snutter etc. har fenget mange i årenes løp. Folkefavoritter som

NYHETSBREV