E-POST
& AUTOMATISERING
Marketing Automations eller «automatisert markedsføring» på norsk er en form for teknologi som kan hjelpe deg med å automatisere store deler av bedriftens salgs- og markedsaktiviteter.
Det er mange forskjellige måter å bruke automatisert markedsføring på, men for mange bedrifter så handler det om å effektivisere bedriften ved å spare tid og penger samt muligheten til å kunne skalere raskere.
Uansett om man har stort eller lite team, så vil man alltid ha begrenset med ressurser til rådighet. Automatisering av markedsaktivitetene kan gjøre arbeidsdagen mye mer effektiv. Med automatisert markedsføring vil avdelingene dine kunne få mer tid til å ta vare på salg og kunderelasjonene i bedriften. Gode verktøy, som blant annet Hubspot, Active Campaign eller Infusionsoft er noen av de mer populære som mange bedrifter bruker i dag som er brukervennlige og gir full oversikt over effekten av de ulike markedsaktivitetene. Dermed kan du enkelt se hvilke aktiviteter som går bra og andre som må jobbes mer med.
Tiltrekk og konverter nye potensielle kunder ved hjelp av automatisert av markedsføring
Spar tid & penger
Flere leads
Økt trafikk
Høyere omsetning
Unngå manuell arbeid og effektiviser arbeidsdagen
E-POSTER & NYHETSBREV
Veldig mange som starter med automatisert markedsføring begynner som regel å utforske med med e-post utsendelser og nyhetsbrev. Eksempler på dette kan være ulike salgs- og markedsaktiviteter hvor man automatiserer alt fra kundehenvendelser til utsendelse av nyhetsbrev.
I dag, så er det nesten ingen begrensing på hva man kan automatisere, så her er det viktig at man er både kreativ og ser hvor i bedriften automatisering ville gitt en positiv uttelling.
E-post
nyhetsbrev
kommunikasjon
automatisering
Skap en uforglemmelig kundereise
SALGS FUNNEL
Skal man utnytte automatisert markedsføring på sitt beste, så anbefaler vi å sette opp en komplett kundereise som er skreddersydd for din bedrift. Hva hovedmålet er må du nesten finne ut av selv, men i mange tilfeller, så handler det om å generere flere nye leads, pleide disse gjennom prosessen og så konvertere de over til salg og nye kunder. Det er de vi ofte kaller for en «salgs funnel» eller «kundereise».
Salgstrakt
leads
pipeline
kundereise
Hvorfor velge Media Access?
Når du velger å samarbeide med oss, så får du ikke bare en person med på laget, men et helt team! Vi hjelper deg fra a til å og skreddersyr den beste løsningen for din bedrift.
Du betaler for en tjeneste, men du får mye mer.
Oppnå en høyere konvertering med skreddersydd innhold
LANDINGSSIDER
Etter godt over 20 år i bransjen, så er det fortsatt veldig få bedrifter i Norge som benytter seg av såkalte «landingssider». En landingsside er en spesifikk målrettet nettside som er utformet for å skape en høyere konvertering. I motsetning til en vanlig webside, så vil man må en typisk landingsside fjerne all distraksjoner mens man fokuserer på et spesifikk innhold og budskap.
Landingssider i dag blir ofte brukt for å skape mer oppmerksomhet, generere leads eller oppnå en høyere salgsfrekvens. Du har sikkert sett en typisk landingsside tidligere som for eksempel «laste ned en gratis e-bok», «rapport» eller «analyse» i bytte mot din e-post eller tlf. Men i de aller fleste tilfeller, så blir landingssider brukt for å generere hundrevis av nye leads og salgsmuligheter som automatiseres.
Høyere konvertering
Leadsgenerering
Spesifikk innhold
Generer leads
CRM
For å kunne drive med automatisert markedsføring, så er man avhengig av ulike verktøy som tilbyr denne type teknologi. Som vi har nevnt tidligere, så er Hubspot en av de store konkurrentene der ute i dag. Hubspot er et typisk «inbound» crm med all-i-ett system, et system som er anbefalt for de aller fleste bedrifter som ønsker å driver med salg og markedsaktiviteter.
CHATBOT
En chatbot er mye mer en bare et kundeservice verktøy som sikkert mange kjenner til fra før av.For bedrifter som ønsker å optimalisere og automatisere sin egen salg og markedsavdeling, så er det flere måter å gjøre dette på.
Vi hjelper deg med å sette opp en riktig chatbot for din bedrift uansett om det er for å besvare kunderelaterte spørsmål eller for å bruke det i markedsføring for å generere flere leads og salg.